نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2362
-
الف
+

نمایشگاه آثار خوش نویسان ایرانی و افغانستانی در هرات برگزار شد

نمایشگاه آثار خوشنویسان ایرانی و افغانستانی در هرات برگزار شد.

یک نمایشگاه آثار هنری خوشنویسان افغانستانی و ایرانی در شهر هرات برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، نمایشگاه آثار خوش نویسان ایرانی و افغانستانی در روز سه شنبه 16دلو(بهمن) برای هفت روز در هرات برگزار می شود.

بزرگداشت از فعالیت های «عبدالرحیم عنبرین قلم» خوش نویس مطرح افغانستانی ، یکی از دلایل برپایی این نمایشگاه می باشد.

در این نمایشگاه 60 اثر از هنرمندان خوشنویس افغانستانی و ایرانی به نمایش گذاشته شد که مورد اقبال افغانستانی ها قرار گرفت.

«آریا رئوفیان» رییس اطلاعات و فرهنگ هرات در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت که هنر خوشنویسی از هنرهایی است که با نزول و ترویج قرآن شریف رشد نموده است و یکی از اصیل ‌ترین هنرهای اسلامی شمرده می شود.

وی افزود: آثاری که در این به نمایش گذاشته شده آثار فوق‌العاده‌ ارزشمندی است که می ‌توان گفت از بهترین آثار خوشنویسی افغانستان می باشد و در سطح منطقه نیز از جمله آثار ارزشمند شناخته می شود.

«رئوفیان» گفت: هرات در عرصه هنر خوشنویسی حرف‌ های زیادی برای گفتن دارد و به زودی قرار است سه نمایشگاه از هنرمندان خوشنویس هراتی در ایران، ترکیه و هندوستان برگزار شود.

«سید محسن سادات ‌کیایی» مشاور فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات نیز گفت: هیچ ملتی به اندازه ایران و افغانستان مشترکات فرهنگی ندارند.

وی اضافه کرد: این گونه نمایشگاه‌ها با اشتراک هنرمندان دو کشور ، هر چه بزرگ تر و بیشتر برگزار گردد ، باعث تحکیم بیشتر روابط بین دو ملت گردیده و می ‌تواند موانع عاطفی بین دو ملت را از میان بردارد.

بازدید کنندگان این نمایشگاه از برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها استقبال کرده و آن را امر نیکو و پسندیده دانستند که باعث لبخند و آرامش برای هموطنان افغانستانی می شود.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر